کدخبر: ۷۹۳۰۵
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷
چاپ

با حضور جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شد؛

اجلاسیه شهدای شهرستان باشت+ تصاویر

اجلاسیه شهدای شهرستان باشت با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران»، اجلاسیه شهدای شهرستان باشت با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزارشد.

اجلاسیه شهدای شهرستان باشت با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان سپاه فتح،استاندار استان، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

سرتیپ پاسدارعلی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه 92شهید شهرستان باشت گفت:مصیبتی بالاتر از واقعه عاشورا وجود ندارد و هر مصیبتی که وارد می‌شد قابل‌تحمل تر می‌شود و غم از دست دادن فرزندان توسط خانواده شهدا قابل‌تحمل است.

شهدا بالاترین مرتبه رادارند

وی افزود:شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند.امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و درواقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهنمان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، ولی شهدا می‌توانند دست هم ما را بگیرند چراکه شهدا مقام شفاعت دارند.

سردارفدوی ادامه داد:در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند.این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت درراه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیر معصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد و توصیه می‌کنم این حدیث را مطالعه بفرمایید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز کرد: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یادشده است و هر شهید می‌تواند ۷۰هزار نفر از اهل‌بیت خود را شفاعت کند.خدا را شکر به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲بهمن ۵۷به پیروزی رسید روندی وجود دارد که هرلحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است

وی افزود: علما در تفاسیر می‌فرمایند که همه وعده‌های خدا حق است، اما شرط‌هایی برای بندگان خداوند وجود دارد و ملت بزرگ ما در بیش از۴۵سال این شروط را انجام داده اندو خداوند به وعده‌اش هم عمل کرده است و این عزت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی را شاهد هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و ابراز کرد:برای شهدای عزیزمان بزرگداشت می‌گیریم و این حرکت از انقلاب اسلامی خیلی زود فراتر رفت و هرروز گسترش پیدا می‌کند.

دنیا امروز به حقانیت ایران اسلامی پی برده است

سردارفدوی در ادامه به جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره کرد و ادامه داد: در این هفت ماه جنگ در غزه اکثر کشورهای دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک صهیونیستی زده بودند، که این تحقق وعده خداوند است و ما باید از آرمان‌های خودمان صیانت کنیم و انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی‌اش امام عصر(عج) برسانیم.

وی افزود: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم و چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبرین و جنایتکاران عالم مقابله کنند و با مظلومان عالم همدردی و آن‌ها را حمایت کنند، چراکه معتقدیم وعده خدا حق است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:هرروز شاهد به ذلت کشاندن شیطان بزرگ و ایادی آن هستیم و خداوند متعال بیشتر از هرکسی می‌خواهد به بندگانش محبت کند و آن‌ها را عزیز دارد.

جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است

سردار فدوی تصریح کرد: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.اما شیطان وسوسه می‌کند و خداوند متعال هم راه‌های بی‌شماری را برای دوری از شیطان جلوی پای انسان‌ها گذاشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود:ما مسلمان و شیعه هستیم و ائمه اطهار راداریم ما انقلاب و شهدا و پشتوانه‌های بزرگی داریم که می‌توانیم شیطان را بکوبیم.سال ۱۴۰۱خیلی‌ها دنباله‌رو شیطان رفتند و برای انقلاب هزینه درست کردند اما درنهایت شکست خوردند بنابراین ۴۵سال است هر اقدامی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند و این همان وعده حق است‌.

وی افزود: شیطان بزرگ دائم به شکست‌ها اعتراف کرده است و این به دلیل پایداری صبر و استقامت همه مردم ما است و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیفمان ادامه بدهیم حتم دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: جبهه استکبار متحد الشکل برعلیه ما دسیسه می‌کنند و در هیچ مقطعی این چنین دشمنی برعلیه ملتی ثبت نشده و خود این دشمنان به شکست اذعان دارند و در مسئله نظامی حتی یک تیر به سمت این کشور شلیک نکرده اند و این فقط و فقط بخاطر وعده الهی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است که خداوند متعال به حزب الله وعده پیروزی نهایی را داده است.

مردم غیور کهگیلویه وبویراحمد همیشه پای‌کار انقلاب بوده‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به برگزاری کنگره دو هزار شهید استان اشاره داشت و گفت:دو هزار شهید این استان تقدیم انقلاب کرده است و مردم این استان پای‌کار بودند و به تکالیف خود عمل کردند و ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم و از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را پذیرفتند و امروز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند امروز نبودند و این اقدامات در غزه توسط جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد.

سردار فدوی با اشاره به جمعیت کم کهگیلویه و بویراحمد در زمان جنگ تحمیلی عنوان کرد : این استان با این جمعیت کم بیش از دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و این پیام را می رساند که مردم این استان مردمی ولایتمدار هستند و با تمام توان پای انقلاب و آرمان های انقلاب بودند و هستند.

سردار فدوی افزود: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.دشمن جمعی از فرماندهان ما را در کنسولگری دمشق به شهادت رسانند و رهبر معظم انقلاب دستور دادند و نیروهای مسلح کشورمان هم آن‌ها را تنبیه کردند.

در صورت تکرار خباثت‌های رژیم صهیونیستی اقدامی بزرگ‌تر انجام خواهیم داد

جانشین فرمانده کل سپاه اشاره ای به عملیات بزرگ وعده صادق داشت و تصریح کرد: علی‌رغم اینکه امپراتوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور این موضوع انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه بیرون آمد ‌و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است و اگر غرب بازهم از این خباثت‌ها بکند دوباره اقدامی بزرگ‌تر علیه آن‌ها خواهیم کرد.

سردار فدوی به گرامی داشت یاد شهدا اشاره داشت و گفت: امروز باید یاد همه شهدا گرامی داشته شوند، برای اینکه خودمان بهره ببریم و سالانه هزاران یادواره و اجلاسیه شهدا درسطح کشور برگزار می شود و این عزت جمهوری اسلامی را می رساند.

عظمت انقلاب اسلامی را به برکت خون شهدا است

وی به یاد و خاطره شهید درخشان اشاره و ابراز کرد: شهید مهدی درخشان ازفرزندان این شهرستان(باشت) بودند که اولین فرمانده موشکی در نیروی دریایی سپاه بودند و یاد همه شهدا را باید گرامی داشت چرا که خداوند اجازه شفاعت به شهدا را داده است، وقتی شهدا را داریم در خصوص هیچ موضوعی نباید نگران باشیم .امروز عظمت انقلاب اسلامی را به برکت خون شهدا به وضوح می بینیم.

تصاویری از این یادواره را مشاهده کنید.