کدخبر: ۷۹۳۹۶
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
چاپ

به‌منظور بررسی طرح‌های اقتصادی و عمرانی صورت گرفت؛

حواشی سفر «وزیر کشور» به گچساران+ تصاویر

سفر وزیر کشور به گچساران

وزیر کشور صبح امروز در سفر یک‌روزه از طریق فرودگاه شهید امیدبخش گچساران وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، احمد وحیدی به همراه هیأت همراه به جهت بررسی طرح‌های مهم اقتصادی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی و شهرستانی وارد گچساران شد.

وزیر کشور در این سفر یک‌روزه به‌صورت میدانی وضعیت طرح‌های اقتصادی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد را موردبررسی قرار می‌دهد و پیگیر مسائل این استان خواهد شد.

افتتاح طرح 288 واحدی نهضت ملی مسکن گچساران، بازدید از طرح آب‌رسانی اراضی دشت مور، بازدید از سد کوثر و قطعه سوم محور گچساران_باباکلان، بازدید از کشتارگاه مدرن طیور دشت لیشتر گچساران و همچنین بازدید از چند طرح مهم اقتصادی و عمرانی دیگر ازجمله برنامه‌های وزیر کشور در کهگیلویه و بویراحمد بود.

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمعه اهالی منطقه دشت مور گچساران گفت: بحث مطالعه کامل آب‌رسانی به این منطقه از مطالبات اصلی اهالی دشت مور است در دولت قبل اقداماتی صورت گرفت اما بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد بنابراین کارخانجات، کارهای اقتصادی و عمرانی رها شد در سطح استان خیلی داشتیم که با تلاش دولت سیزدهم احیا و به کار بازگشتند.

وی افزود: در دولت قبل پروژه آب‌رسانی دشت مور کلنگ زنی شد اما مدتی بعد نیز راکد ماند اما مطالعات جدیدی در این خصوص انجام شد و امروز هم با حضور وزیر کشور شاهد عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود. امروز کاری که می‌خواهیم انجام دهیم احیای مجدد پروژه‌ای است که قبلاً راکد مانده بود و اعتبارات خوبی هم به این پروژه تعلق‌گرفته است.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در جمع اهالی روستای آب توت (دشت مور) گفت: امروز توفیقی شد که از نزدیک خدمت شما برسم اولین اتفاق خوب در روستای آب توت و دیگر روستاهای منطقه دشت مور بحث مهاجرت معکوس است چراکه روستاها محل تولید و رشد کشور هستند و روستا اگر خارج از سکنه شود به‌تبع بسیاری از منابع ما هم مشکل‌آفرین خواهد شد و این خبر مهاجرت معکوس در این منطقه دشت مور بسیار مسرت‌بخش است.

وی افزود: جوانان روستا سرزمینشان را آباد می‌کنند و اگر روستاها خالی از سکنه شوند ضرر خواهیم کرد، روستاها دارای فرهنگ خاص و اصیل هستند که باید حفظ شود. مسئله دوم انتقال آب برای ۱۲۰۰ هکتار اراضی منطقه از سد کوثر است که بسیار هم حائز اهمیت است؛ اما سد چم شیر هم یادگار شهید آیت‌الله رئیسی است که سال گذشته توسط شهید جمهور به بهره‌برداری رسید و منافع زیادی هم نصیب جنوب کشورمان کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: اما این طرح آب‌رسانی به اراضی دشت مور نیز کار بزرگی خواهد بود و مردم منطقه دشت مور با استقبال از این طرح کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. دلم می‌خواهد طرح آب‌رسانی دشت مور زودتر انجام شود و اینجا همکاری و همت مردم در کنار مسئولین را می‌طلبد.

وحیدی گفت: اگر کارها به‌صورت جهادی انجام شود سرعت و ادامه طرح را با هزینه کمتری خواهیم داشت. طرح دام‌پروری در روستا می‌تواند توسعه پیدا کند و این منطقه نیز مستعد است و در خصوص ظرفیت این منطقه در بحث دام‌پروری نیز بایستی توجه شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر همدلی همه اهالی در این خطه را می‌بینیم اگرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات از خصوصیات برجسته مردم استان است و مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمام صحنه‌ها و در هرجایی که نظام احتیاج داشته در وسط میدان بودند.

وزیر کشور گفت: از شهید آیت‌الله رئیسی هم یاد می‌کنیم که در همین استان از مناطق مختلفی بازدید کردند و همواره بین مردم بودند و مردم استان خاطرات شیرینی از شهید آیت‌الله رئیسی دارند و این احساس محبت دوجانبه بود. لذا همه باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم از همه اهالی روستای آب توت تشکر و قدردانی می‌کنم.

گفتنی است پروژه تأمین آب اراضی دشت مور از سد کوثر (بازنگری و شروع عملیات اجرایی) پروژه‌ای است که برای تأمین آب ۱۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این منطقه پیش‌بینی‌شده است. اعتبار پیش‌بینی‌شده این طرح ۳۰۰۰ میلیارد ریال است که اعتبار فاز اول نیز ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل تأمین اعتبارات ملی، اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و مسئولیت‌های اجتماعی نفت پیش‌بینی‌شده است.

تصاویری از سفر وزیر کشور به گچساران را مشاهده کنید.