کدخبر: ۷۹۳۹۱
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
چاپ

گلزار شهداء قبرستان نیست؛

مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران ‌گلایه دارند+ تصاویر

گلزار شهدای گچساران

جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی از وضعیت نامناسب سیستم سرمایشی در گلزار شهدای گچساران گلایه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، جان‌فشانی و حماسه‌آفرینی‌های مردم گچساران در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وقایع فراوان و کم‌نظیری را رقم‌زده است. نام گچساران (معبر ایثارگران) از دیرباز با دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین شده است و تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حماسه خونین مردم این دیار در 19 آبان 57 و ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد.

مردم گچساران در جریان مبارزه با طاغوت از اولین گروه‌ها در جنوب کشورمان بودند که به ندای حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت مبارزه با رژیم  منحوس پهلوی لبیک گفته و در این راه شهادت گونه مبارزه کردند که این مبارزات  نیز با تقدیم هفت شهید در 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

گلایه مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران+ تصاویر

گچساران در دوران انقلاب و  دفاع مقدس با تقدیم 390 شهید گلگون‌کفن، همچون نگینی درخشان بر تارک تاریخ انقلاب می‌درخشد و تقدیم شهدای والامقامی همچون سید نجف بلادیان، سید جهان ناصری، لال احمد رفیعی، خدامراد مرادی، محمدتقی عمرانی، سجاد احمدی، شهید خلبان ابراهیم امیدبخش و صدها شهید دیگر نشان از غیرت دینی و انقلابی مردم این خطه نفت‌خیز دارد و امروز وظیفه همگان است که از این میراث معنوی به‌خوبی پاسداری کرده و یاد و خاطره شهدا را در اذهان عموم به‌ویژه نسل جوان زنده نگاه‌داریم.

با این تفاسیر، گلزار شهدای گچساران هرروز میزبان جمع کثیری از عاشقان ولایت و مریدان فرهنگ شهادت است، اما آنچه در این میان تأمل همگان را برمی‌انگیزد و موجبات نارضایتی جمع بسیاری از خانواده‌های معظم  شهدا را فراهم کرده وضعیت نامطلوب سیستم سرمایشی این گلزار شهدا است که متأسفانه با شروع فصل گرما با مشکلات بسیاری نیز همراه شده است.

گلایه مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران+ تصاویر

بنابراین از دیگر مشکلات نیز بی‌توجهی به مفروش کردن گلزار شهدای گچساران است اگرچه  این فرش‌ها سالیان زیادی است که خریداری‌شده‌اند. بااین‌وجود نیز زیبنده نیست که پدران و مادران شهدا به دلیل خرابی وسایل سرمایشی (کولرها) در این مکان مقدس نتوانند عزیزان خود را زیارت کنند و حداقل هم فاتحه‌ای بخوانند.

این مشکلات  به‌خودی‌خود نیز نارضایتی و گلایه‌مندی خانواده شهدا را به دنبال داشته و موجب شده جمع کثیری از این قشر معظم در روزهای گذشته با درخواست‌های متعدد به مسئولین شهرستانی و استانی خواستار توجه بیشتر به این گلزار شهدا شده‌اند، چراکه در حقیقت شهدا یکی از گران‌بهاترین و ارزشمندترین سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و باید به‌منظور حفظ شأن و مقام این اسطوره‌های انقلاب اسلامی به گلزار شهدا  نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

گلایه مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران+ تصاویر

سید حسین حسینی، رئیس بنیاد شهید گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص هم گفت: گچساران دارای 43 گلزار شهدا است که همه گلزارها هم ساماندهی شده‌اند، لذا تعدادی از گلزارهای شهدای شهرستان نیاز به مرمت و بازسازی مجدد دارند.

وی افزود: در سال 1401 با اعتباراتی که در کمیته برنامه‌ریزی و مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار بنیاد شهید شهرستان قرار داده شد (پنج میلیارد تومان) گلزار شهدای روستای امامزاده جعفر بازسازی کامل انجام شد، گلزار روستای وحدت آباد منطقه خیرآباد به‌طور کامل بازسازی مجدد شد و همچنین کار مرمت بخشی از گلزار شهدای روستای دیل نیز انجام‌شده است.

حسینی ادامه داد: امسال هم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هم مبلغی بالغ‌بر 9 میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی‌شده که پنج میلیارد از مسئولیت‌های اجتماعی و حدود 4 میلیارد هم از محل کمیته برنامه‌ریزی در نظر گرفته‌شده و گلزارهایی که نیاز به مرمت و بازسازی دارند در دستور کار قرار خواهند گرفت.

گلایه مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران+ تصاویر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران در ادامه اظهار کرد: در گلزار مطهر مرکزی گچساران هم اقداماتی جهت ساماندهی صورت گرفت است البته لازم به توضیح است که گلزارهای شهدا بعد از ساماندهی توسط بنیاد شهید به جهت نگهداری و حفاظت در شهر تحویل شهرداری و در روستاها نیز بر عهده دهیاری خواهند بود.

وی افزود: البته اقداماتی که در گلزار مرکزی شهر گچساران توسط شهرداری انجام شد می‌توان به روشنایی گلزار، احداث سرویس بهداشتی، ساماندهی و آسفالت بلوار ورودی گلزار و...اشاره کرد. همچنین کار احداث مرکز فرهنگی گلزار شهدا در دستور کار است که نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش داریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

حسینی اظهار کرد: در خصوص مفروش کردن گلزار مرکزی گچساران نیز فرش‌ها خریداری‌شده‌اند و به‌محض اینکه کار مرمت سقف گلزار شهدا به پایان رسید صحن گلزار هم مفروش خواهد شد؛ بنابراین پشت‌بام گلزار شهدای گچساران بااعتباری بالغ‌بر 500 میلیون تومان توسط شرکت نفت و گاز گچساران مرمت‌شده است.

گلایه مردم از وضعیت گلزار شهدای گچساران+ تصاویر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران در پایان هم گفت: با توجه به فصل گرما و نیاز به سرویس کولرهای گلزار شهدای گچساران، تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مشکل سرمایشی گلزار شهدای گچساران هم مرتفع شود و ما بیش از این شرمنده خانواده‌های معظم شهدا نشویم.

گفتنی است اجلاسیه 390 شهید شهرستان گچساران سوم تیرماه 1403 در محل کانون فرهنگی هنری بسیج گچساران برگزار خواهد شد لذا انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان هر چه زودتر نسبت به رفع مشکلات گلزار شهدای گچساران همت کنند.

انتهای خبر/