کدخبر: ۸۱۱۳۴
۲۹ خرداد ۱۴۰۵ ساعت ۱۲:۰۵
چاپ

لبیک گویان حضرت علی‌اصغر(ع)؛

همایش « شیرخوارگان حسینی» در گچساران

مراسمی سرشار از اشک، ارادت و دلدادگی که در آن مادران، فرزندان شیرخوار خود را به یاد کوچک‌ترین شهید کربلا، حضرت علی‌اصغر(ع)، نذر قیام حضرت مهدی(عج) کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، گچساران امروز میزبان یکی از تأثیرگذارترین و معنوی‌ترین آیین‌های ماه محرم بود؛ جایی که مصلای بزرگ امام خمینی(ره) مملو از مادرانی شد که با نوزادان خود در همایش جهانی «شیرخوارگان حسینی» حضور یافتند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را به مکتب عاشورا به نمایش بگذارند.

آیین شیرخوارگان حسینی که سال‌هاست در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، امسال نیز با استقبال گسترده خانواده‌های گچسارانی همراه بود؛ حضوری که نشان از پیوند عمیق نسل‌های امروز با فرهنگ ایثار، شهادت و پیام جاودان کربلا دارد.

در این مراسم معنوی، مادران با پوشاندن لباس‌های سبز و سفید به نوزادان خود، یاد و خاطره حضرت علی‌اصغر(ع)، طفل شش‌ماهه دشت کربلا را زنده نگه داشتند؛ کودکی که با شهادت مظلومانه خود، یکی از جانسوزترین صحنه‌های تاریخ عاشورا را رقم زد.

نوای مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) فضای مصلا را آکنده از اشک و اندوه کرده بود و مادران در حالی که کودکان خود را در آغوش داشتند، با زمزمه دعا و توسل، حاجات خود را از درگاه خداوند متعال طلب می‌کردند.

حاضران در این همایش، فرزندان خود را امانتی الهی دانسته و با تأسی به حضرت رباب(س)، از خداوند خواستند آنان را در مسیر ولایت، دینداری و خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کند.

همایش شیرخوارگان حسینی تنها یک مراسم مذهبی نیست؛ بلکه نمایش باشکوهی از انتقال فرهنگ عاشورا به نسل آینده و تجدید میثاق مادران با آرمان‌های نهضت حسینی است؛ آیینی که هر سال بر شکوه و گستره آن افزوده می‌شود و به نمادی از عشق و دلدادگی مردم به اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

تصاویری از این آیین معنوی و باشکوه را در ادامه مشاهده می‌کنید.