کدخبر: ۷۹۳۷۰
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳
چاپ

با حضور مردم برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در گچساران+ تصاویر

مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و نیز بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 در حسینیه ثارالله گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، همزمان با فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد رحلت جان‌گداز معمار کبیر انقلاب اسلامی و نیز بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد 42 مراسمی در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی، کارکنان صنعت نفت، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و دیگر اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در سخنانی اهداف نهضت اسلامی امام خمینی (ره) را تشریح و این انقلاب را در راستای حرکت انبیاء توصیف کرد که همچنان توسط خلف صالح ایشان تداوم دارد.

وی در این آیین حضرت امام (ره) را شخصیت برجسته و باعظمت تاریخ شیعه برشمرد و افزود: امام راحل شخصیت بزرگی بودند که تمام زندگی‌شان هدفمند بود و برای رسیدن به هدف مقدس از وسیله و ابزار مقدس بهره می‌جستند، حضرت امام (ره) نفسش را کنترل و مهار کرده بود و اینکه حضرت امام (ره) توانستند استکبار را به‌زانو درآورند و اینکه توانستند به امداد الهی وامداد غیبی استکبار را سرنگون کنند به برکت این بود که بر نفس خود مسلط بودند.

امام‌جمعه گچساران در بخشی از سخنان خود به ویژگی‌ها برجسته امام (ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام (ره) همواره خود را خادم ملت می‌دانستند و این خیلی مهم است که انسان در مراتب مختلف زندگی‌اش خود را خادم مردم بداند و به امورات مردم رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش با اشاره به اینکه امام (ره) به همگان درس پایندگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، دشمن‌شناسی و بصیرت را آموختند، افزود: آموزه‌ها و دوراندیشی‌های امام خمینی (ره) در تقابل با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی همچنان راهگشاست و امروز هم با رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دشمن در اجرای توطئه‌های خود ناکام مانده است.

برپایی مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی با مداحی کربلایی روح‌الله عظیمی در سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، پایان‌بخش این آیین در گچساران بود.

تصاویر و ویدئویی از این آیین را مشاهده کنید.