کدخبر: ۷۹۳۷۶
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۲
چاپ

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با آفتاب گچساران:

«شهید رئیسی» وظیفه روسای‌جمهور آینده را سنگین‌تر‌ کرد

یدالله مرادی گچساران

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: شخصیت‌هایی که می‌خواهند وارد کارزار انتخاب ریاست جمهوری شوند باید ویژگی‌ها و سبک مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی را سرلوحه کارشان قرار دهند و رئیس‌جمهور آینده ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد.

یدالله مرادی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با «آفتاب گچساران»، با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی (ره) گفت: رهبر انقلاب دریکی از محورهای اصلی منویاتشان به اهمیت عملیات طوفان الاقصی اشاره کردند، مهم‌ترین دستاورد این عملیات این بود که از تغییر مناسبات منطقه و تسلط رژیم صهیونیستی بر سیاست و اقتصاد غرب آسیا و همچنین دنیای اسلام جلوگیری کرد چراکه همه نقشه‌های رژیم کودک کش برای این منظور بود.

وی افزود: طی 20 سال اخیر برخی کشورهای سازش‌کار و حاکمان دولت‌های عرب تحت عناوین مختلف همچون صلح ابراهیمی و نظم نوین جهانی با این غده سرطانی به مصالحه پرداخته بودند و شاهد بازگشایی سفارت اسرائیل در کشورهای عربی منطقه همچون امارات، بحرین اردن و ...بودیم که این مسئله هم تبدیل به یک رقابت در این کشورها شده بود اما طوفان الاقصی این مناسبات را به هم‌ریخت.

برهم زدن معادلات رژیم صهیونیستی دستاورد طوفان الاقصی

تحلیل‌گر مسائل سیاسی بابیان اینکه برهم زدن معادلات رژیم صهیونیستی اولین دستاورد طوفان الاقصی بود، تصریح کرد: نکته دیگر اینکه عملیات طوفان الاقصی باعث شد اگر روزی می‌گفتند که مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، اما امروز به مسئله اول دنیا تبدیل‌شده است. لذا چه کسی فکر می‌کرد روزی در پایتخت‌های بزرگ غرب و دیگر کشورهای جهان، اجتماع ضد صهیونیستی شکل بگیرد و دفاع از مردم مظلوم فلسطین تبدیل به یک مطالبه جهانی شود.

وی افزود: بنابراین این مسئله دستاورد بزرگی بود که مقام معظم رهبری بیان کردند اسرائیل با آن یال و کوپال و ادعای ابرقدرتی‌اش در برابر ایستادگی آرمانی وایمانی مردم فلسطین سردرگم شده است. بااین‌حال بیش از 40 هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند و خیلی‌ها هم آواره شده‌اند اما مقاومت همچنان سرزنده و باروحیه امید در دل خرابه‌های غزه جریان دارد و مردم فلسطین به مذاکرات توخالی هم دل نبستند.

اندیشه امام (ره) محور حرکت‌های آزادی‌بخش در دنیا

مرادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه ارزشمند حضرت امام (ره) هم گفت: حضرت امام (ره) سالیان پیش درباره اضمحلال رژیم صهیونیستی و تجدید حیات فلسطین قهرمان بارها سخن گفته بودند درحالی‌که حضرت امام راحل پایان رژیم‌های کمونیستی به‌خصوص با محوریت شوروی سابق را هم خبر داده بودند و فرمودند که من صدای شکستن استخوان‌های کمونیستم را می‌شنوم که این موضوع هم محقق شد و گورباچف (رئیس‌جمهور شوروی) نتوانست کشورش را نجات دهد و امروز پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) هم بر خرابه‌های کمونیست دوره ریاست جمهوری‌اش را سپری می‌کند و نکته مهم دیگر اینکه نتیجه اندیشه امام (ره) مبدأ و محور حرکت‌های آزادی‌بخش در تمام دنیا شد.

دل رهبری برای بی‌انصافی‌ها در حق شهید رئیسی سوخت

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حادثه سقوط بالگرد و شهادت جان‌گداز رئیس‌جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: رهبر انقلاب آقای رئیسی را با القاب مغتنم، عزیز و پرکار توصیف کردند و بازهم فرمودند که بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت. این‌ها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرف‌ها را بگویند؛ بنابراین دل رهبر انقلاب برای ندانم‌کاری‌ها و بی‌انصافی‌ها در حق شهید آیت‌الله رئیسی سوخت برای اینکه ما قدر نیروهای صدیق و زحمتکش خودمان را ندانستیم.

آیت‌الله رئیسی در اوج بی‌انصافی‌ها سکوت کردند

وی افزود: بنابراین زمانی رسانه‌ها و شخصیت‌ها اعم از داخلی و خارجی اعتراف کردند که دیگر این عزیزان را ازدست‌داده بودیم هرچند خیلی‌ها بعداً به خدمات شهید آیت‌الله رئیسی اعتراف کردند اما این مظلومیت شهید رئیسی را نشان می‌دهد، آیت‌الله رئیسی در اوج بی‌انصافی‌ها سکوت کردند و خیلی‌ها هم تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان را نادیده گرفتند.

ایجاد همدلی بین همه جریان‌های انقلابی

مرادی بابیان اینکه امروز اهمیت و نقش شهدای خدمت در انسجام و اتحاد ملت بزرگ ایران تبدیل به یک فرصت شده است، یادآور شد: وقتی این حادثه در کشورمان رخ داد می‌توانست برای دشمنان و بدخواهان نظام به‌عنوان فرصت باشد اما امروز یک پشتوانه و انگیزه‌ای برای نیروهای انقلابی و یک همدلی و هماهنگی بین همه جریان‌های انقلابی شکل‌گرفته است و این مهم افزایش سرمایه ملی با تشییع میلیونی و مراسمات متعدد شهدای خدمت را رقم زد.

وی افزود: خیلی از کسانی که یک روز توهین‌ها به آیت‌الله رئیسی کردند اما برای شهدای خدمت مجلس عزا برگزار کردند و این یعنی همان سرمایه ملی که باید قدر این سرمایه ملی را بدانیم موضوع دیگر اینکه دشمن متوجه شد انقلاب با حذف چهره‌ها از بین نمی‌رود چراکه انقلاب قائل به شخص نیست. اگرچه مصیبت و فقدان سنگین این حادثه ممکن بود دوستان انقلاب را دلسرد و دشمنان را امیدوار کند که امنیت ایران را برهم بزنند، اما خللی ایجاد نشد و این صلابت و اقتدار ایران اسلامی را می‌رساند.

مشی شهید رئیسی الگوی روسای جمهور آینده

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان یک الگو برای روسای جمهور آینده کشورمان نام بردند، یادآور شد: شخصیت‌هایی که می‌خواهند وارد کارزار انتخاب ریاست جمهوری شوند باید ویژگی‌ها و سبک مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی را سرلوحه کارشان قرار دهند و رئیس‌جمهور آینده ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد. اگرچه نصاب جدید در خدمت‌گزاری شهید رئیسی دیده شد و این نصاب جدید برجسته کردن ایران در چشم دشمنان و رجال جهانی بود.

مرادی با اشاره به الگوهای شاخص و عملی رئیس‌جمهور شهید برای رئیس‌جمهور آینده کشور هم گفت: حضور بیش از 90 نفر از شخصیت‌های جهانی در مراسمات مختلف گرامیداشت شهدای خدمت، بار دیگر عزت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان اثبات کرد. لذا سبک مدیریتی که شهید رئیسی ایجاد کردند یک الگو بود خدمات خستگی‌ناپذیر، تلاش بی‌منت و شبانه‌روز و از طرفی هم کرامت و عزت‌نفسی که ایشان برای مردم قائل بودند و با اقشار مختلف مردم نیز نشست‌وبرخاست داشتند. البته خیلی‌ها اهانت کردند اما هیچ‌کدام را به روی خودشان نیاوردند و آیت‌الله رئیسی با نهایت صداقت و دور از الفاظ چندپهلو حرف می‌زدند.

علل اصلی مشکلات امروز کشور

وی افزود: بنابراین سبک و روش آیت‌الله رئیسی می‌تواند پایانی بر روش‌های بدون دستاورد باشد. در چنین شرایطی که خیلی از مشکلات امروز کشورمان نتیجه تصمیمات و عملکرد نظام اقتصادی لیبرالیسمی بود که کارگزارانی ها و دولت‌ها مدعی اصلاح‌طلبی و کاخ‌نشینانی با روش‌های اشرافی گیری ایجاد کردند و شهید رئیسی به همه آن‌ها پایان داد و این آغاز یک دوره جدید از مدیریت انقلابی با سبک و سیاق شهید رئیسی بود.

حضور در عرصه انتخابات با چاشنی بصیرت

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در پایان هم گفت: باید توجه کرد که از دل حادثه تلخ هشتم شهریور، انقلاب اسلامی صلابتش را از دست نداد. از دل حادثه تلخ هفتم تیر جمهوری اسلامی چیزی را از دست نداد و از دل داغ 35 ساله فراق امام (ره) بازهم جمهوری اسلامی سرزنده و بانشاط به حرکتش ادامه می‌دهد و امروز هم از دل فقدان شهدای خدمت باید پروازی برای ارتفاع در عرصه جهانی و همچنین خدمت و استقرار مدیریت انقلابی را دنبال کنیم و بدون تردید می‌شود این سبک مدیریتی را ادامه دهیم به شرطی که در انتخاب رئیس‌جمهور آینده نیز با بصیرت عمل کنیم.

انتهای خبر/