کدخبر: ۷۹۳۸۳
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲
چاپ

گزارش تصویری؛

کسب روزی حلال با طعم «ریحان‌ونعنا» در گچساران

سبزی کاران گچساران

سبزی کاران گچسارانی با زحمت زيادی چرخه سبز توليد را می‌گردانند و محصول خود را كه عصاره طبيعت است با بهترين كيفيت برای سفره‌های مردم آماده می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، شهرستان گچساران با داشتن زمین‌های حاصلخیز یکی از قطب‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در کشت سبزیجات برگی و خوراکی به شمار می‌رود. هرچند سبزی‌کاری از شغل‌های رایج و قدیمی مردمان این دیار به شمار می‌رود که بسیاری از آن‌ها از این راه هم امرارمعاش می‌کنند.
سبزی‌کاری از گذشته‌های دور در بین خانواده‌های گچسارانی رسم بوده و آن‌ها بیشتر به‌منظور رفع نیاز‌های غذایی خود به این کار مبادرت می‌ورزیدند و امروزه بسیاری کشاورزان، با کاشت سبزی‌های متنوع و انتقال آن به شهر برای فروش، درآمد کسب کرده و با این کار به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.
البته سبزی گچساران يكی از محصولات سالم و باكيفيت است كه بسياری از شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار خواهان آن هستند، سبزی‌كاران دیار بام نفت ایران با زحمت زيادی اين محصول را تهيه می‌كنند و در اختيار مصرف‌کنندگان می‌گذارند، آن‌هم محصولی كه از طبيعت برمی‌آید و سفره‌های هم‌وطنان را سبز و سلامت می‌كند. 
اینجا قصه زندگی مردمانی است که از راه حلال کسب درآمد می‌کنند. تربچه، تره، خرفه، شاهی، اسفناج، جعفری، لوبیا سبز، گشنیز، نخودفرنگی، مرزه، نعنا، پونه، پیازچه و ریحان سبز و بنفش ازجمله محصولاتی است که سبزی‌کاران گچسارانی تولید می‌کنند.