کدخبر: ۷۹۳۰۰
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
چاپ

پیام تبریک مدیر کانون بسیج فرهنگیان گچساران به مناسبت هفته معلم

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان گچساران ، در پیامی فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، سید حسن مجتبوی،مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان گچساران ، در پیامی فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم را تبریک گفت.

متن کامل پیام تبریک مدیر کانون بسیج فرهنگیان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی(س): معلمی شغل انبیاست. مؤیّد این کلام نورانی امام راحل(س) حدیث نبی مکرّم (ص) است که می فرماید : أَقرَبُ الناسِ مِن درجةِ النُّبُوَّةِ أَهلُ العلمِ وَ الجِهادِ. یعنی ، نزدیکترین مردم به درجه پیامبری ، دانشمندان و رزمندگانند.

در فضیلت تعلیم و تربیت همین بس که امام الصادق(ع) میفرماید:مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما. : [ هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود].

در پهنه و گستره این کره خاکی هر سکنه و دیاری که از پرتو نور تعلیم و تربیت توحیدی خالی یا کمتر در آن خبری باشد، آن سرزمین از امنیت و رشد و کمال انسانی بی بهره و مردم آن در مظلمۀ ضلالت اسیر و دربند خواهند بود.

جامعه ای رو به کمال و خوشبختی است که معلم آن، علاوه بر تعلیم رشته تخصصی خود، ازنقش پیامبرگونۀ خود در تزکیه و تربیت اخلاقی دانش آموزان غفلت نورزد، تا دشمن را در نقشۀ شیطانی اش ناکام و به رسالت الهی خود عمل کرده باشد.

رحمت و غفران الهی بر آن استوانه استوار و کم نظیر در دو حوزۀ تعلیم و تربیت، حضرت استاد شهید مطهری باد که در قوّت و رونق بخشی به فقه و فلسفه و روشنگری در دو سنگر حوزه و دانشگاه کَالنّارِ عَلَی المَنار از چهارسو چنان خوش درخشید که باید او را از سرآمدترین فلاسفه قرن، و از امدادهای غیبی در ظهور انقلاب اسلامی به شمار آورد.

روز معلم بر قاطبۀ فرهنگیان و فرهنگ دوستان مبارک باد

سید حسن مجتبوی

مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان گچساران

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها