کدخبر: ۷۹۳۲۹
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
چاپ

حواشی سفر رئیس سازمان زندان‌ها به گچساران+ تصاویر

رئیس سازمان زندان ها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، همزمان با سفر رئیس دستگاه قضا به استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان گچساران سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، بازدید از زندان گچساران، بررسی مشکلات شرکت پتروشیمی، شرکت نفت و گاز گچساران، سدچم شیر و سد کوثر و همچنین بررسی مشکلات ادارات وابسته به قوه قضائیه (ثبت‌اسناد، پزشکی قانونی و دادگستری) ازجمله برنامه‌های رئیس سازمان زندان‌ها در گچساران بود.

غلامعلی محمدی در ابتدای این سفر با همراهی جمعی از مسئولین باهدف پیگیری امور قضایی این شهرستان و همچنین ارزیابی اقدامات اصلاحی، تربیتی و اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌ها از زندان گچساران بازدید که در این بازدید اندرزگاه جدید زندان شهرستان گچساران نیز افتتاح شد.

حضور در جمع زندانیان، دیدار با کارکنان و همچنین رصد اقدامات تحولی در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان گچساران نیز دنبال شد.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه نیز در اداره ثبت‌اسناد گچساران حضور یافت و در نشستی با حضور برخی از مسئولان شهرستان گفت: خوشحالم که در این منطقه حضور دارم، دهه کرامت هم را تبریک می‌گویم. امروز سفر رئیس قوه قضائیه به استان راداریم و بنده نیز توفیق پیدا کردم که در خدمت مردم گچساران و باشت باشم.

وی افزود: سعی می‌کنم مشاهدات، یافته‌ها و مشکلات را در جلسه جمع‌بندی امروز با رئیس دستگاه قضا‌ منعکس کنیم. نکته دیگر اینکه ساختمان ثبت‌اسناد خیلی قدیمی نیست و هرچقدر هم قدیمی باشد، قدیمی‌تر از زندان گچساران نیست چراکه ساختمان زندان به ابتدای دهه ۵۰ برمی‌گردد و امروز هم همت شده و به تعمیر و بهسازی رسیده است.

محمدی اظهار کرد: پس اگر بخواهیم ساختمان جدید برای اداره ثبت‌اسناد گچساران بسازیم شاید تحلیل به امر محال باشد و این مهم هزینه‌بر است و شاید هم در درازمدت این عمل انجام شود؛ اما بهسازی و تعمیر و تجهیز بهتر جواب می‌دهد چون برای احداث ساختمان جدید در گچساران چنین اعتباراتی وجود ندارد.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: مشکل کمبود نیرو در سازمان ثبت‌اسناد هم وجود دارد اما باروحیه جهادی و انقلابی و با همه کمبودها نیز، کارهای بزرگی در حوزه ثبت کشور طی سال‌های اخیر صورت گرفته است. نکته دیگر اینکه اهتمام دستگاه قضا این است که وضعیت معیشتی همکاران هم ارتقا پیدا کند.

در ادامه این نشست نیز موضوعات اختلافات مرزی شهرستان گچساران با استان‌های اطراف (خوزستان، فارس، بوشهر و همچنین شهرستان کهگیلویه) نیز موردبحث و گفتگو قرار گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه بازدیدها در جمع کارکنان پزشکی قانونی گچساران هم حضور یافت و یادآور شد: ان‌شاءالله به برکت سفر رئیس دستگاه قضا به استان، خیروبرکت را در این منطقه شاهد باشیم.

وی افزود: شهادت می‌دهم که اهتمام رئیس قوه قضائیه برای ارتقا سطح معیشتی همکاران زبانزد بوده و بر هیچ‌کسی هم پوشیده نیست که با پیگیری رئیس قوه به شکل قانونی، سطح پرداختی‌ها به کارکنان هم ارتقا پیدا کند بنابراین امسال اقدام مثبتی انجام شد و افزایش قابل‌ملاحظه‌ای در بودجه قوه قضائیه صورت گرفت که امیدوارم مشکلات کارکنان هم به‌تبع مرتفع شوند.

دکتر سیده طاهره حسینی رئیس پزشکی قانون گچساران هم در ادامه اظهار کرد: مشکلاتی ازنظر امکانات در این مجموعه وجود دارد اما کمبود نیرو برای انجام کلیه امورات مربوطه واقعاً مشهود است. گچساران مسیر ترانزیتی است و تصادفات فراوانی در این منطقه صورت می‌گیرد که برای روزهای تعطیلات و کشیک مشکلاتی هم داریم.

حسینی ادامه داد: فضای فیزیکی ساختمان پزشکی قانونی کوچک است و البته تغییراتی هم در دست اقدام داریم؛ اما کمبود اصلی همان بحث نیروی انسانی است.

محمدی همچنین به‌عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا در نشست مسئولین قضایی و اجرایی این شهرستان که در محل دادگستری گچساران به انجام رسید نیز حضور یافت. در این جلسه سرپرست دادگستری، دادستان، فرماندار و مدیر اجرایی سد چم شیر گچساران گزارشی از موضوعات و مشکلات این شهرستان ارائه دادند.

اسکندری، سرپرست دادگستری گچساران در این نشست هم گفت: کمبود فضای فیزیکی در دادسرا و شورای حل اختلاف داریم البته زمین وجود دارد و اما درخواست داریم که اعتبارات لازم برای این مهم در نظر گرفته شود.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست هم گفت: امروز امنیت خوبی را در سطح شهرستان شاهد هستیم اما در بحث مرزها با استان‌های هم‌جوار متأسفانه اختلافاتی صورت گرفته است که حادترین مشکل این شهرستان همین بحث اختلافات مرزی است و انتظار داریم این موضوعات از سوی دستگاه قضا پیگیری و مرتفع شوند.

دیهیمی خوب تصریح کرد: نکته دیگر بحث مکان زندان گچساران است که به دلیل وجود در منطقه شهری ازنظر مکانی مناسب نیست، البته زمینی برای احداث زندان جدید در خارج از منطقه شهری در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم این موضوع نیز از طرف دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها دنبال شود.

دادستان گچساران در ادامه این نشست هم گفت: گچساران نزدیک به ۱۷۰ هزار جمعیت دارد و دو سد چم شیر و کوثر و همچنین صنایع بزرگی را در خود دارد و به‌نوعی یک شهر صنعتی است و بافت جمعیتی شهرستان متشکل از اقوام مختلفی باسلیقه‌های متفاوت است.

حجت‌الاسلام ادیبان تصریح کرد: گچساران یک مسیر ترانزیتی و مواصلاتی است و بعضاً جرائمی در این منطقه شکل می‌گیرد و به‌تبع نیازمند یک سری خدماتی است که دستگاه قضا باید ارائه دهد.

وی افزود: در بحث پزشک قانونی هم در ایام تعطیلات مشکل‌داریم و با اختصاص یک پزشک در ایام تعطیلات این موضوع هم مرتفع می‌شود. نکته دیگر قریب به دو هزار پرونده کیفری داریم و نیازمند افزایش چارت شعبه بازپرسی هستیم اگرچه درخواست داده‌ایم و انتظار این است که پیگیری و مرتفع شود.

فاضل، مسئول اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران در ادامه هم گفت: این سد از پروژه‌هایی است که از ۱۰ سال پیش شروع عملیات اجرایی آن را داشتیم امروز این پروژه به پیشرفت ۹۸ درصد رسیده است و هم‌اکنون بیش از ۷۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد.

وی افزود: درگذشته اعتراضاتی در خصوص موضوعات زیست‌محیطی برای این سد وجود داشت که برطرف شد و بخش زیادی از این نگرانی‌ها مربوط به قبل از آبگیری این سد بود. امروز باوجود سدهای چم شیر و کوثر در منطقه، بحث چالش‌های آبی در منطقه جنوب را نخواهیم داشت.

فاضل ادامه داد: در زمان حال مشکلات خاص و حادی نداریم و آب سد چم شیر کیفیت مطلوبی هم دارد. چم شیر جزو پنج سد بزرگ ایران است که ظرفیت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد و ذخیره آب کمک می‌کند که در فصول گرم سال و کم‌آبی، آب کشاورزی پایین‌دست را تأمین کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها هم در این نشست گفت: از این روحیه مردمی، باصفا و خونگرمی مردم باشت و گچساران تشکر ویژه دارم و صفر رئیس قوه قضائیه به استان را به فال نیک می‌گیریم. در خصوص مواردی که عزیزان بیان داشتند بحث انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها از سیاست‌های راهبردی سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود و در خصوص کمبود نیرو، اصلاح چارت سازمانی و همچنین کمبود فضای اداری را حتماً بررسی و پیگیری خواهم کرد.

دیدار با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران پایان‌بخش سفر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به گچساران بود.

گفتنی است، حضور رئیس سازمان زندان‌ها در گچساران در راستای برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

تصاویر را مشاهده کنید.