کدخبر: ۷۹۳۳۱
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۷
چاپ

امام‌جمعه گچساران در گفتگو با آفتاب گچساران:

دهه کرامت یادآور تحول نقش زنان در‌جامعه است

امام جمعه گچساران

امام جمعه گچساران گفت:بانوان ایران اسلامی با الگو قرار دادن حضرت معصومه سلام الله علیها و درس گرفتن از سیره تریتی، اخلاقی و علمی ایشان که مظهر کرامت و فضیلت است، می‌توانند توطئه های دشمنان را ناکام بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی منش،امام جمعه گچساران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «آفتاب گچساران» درخصوص تبیین منزلت و جایگاه زنان و دختران در اسلام گفت: دهه کرامت که مزین به ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و علی بن موسی الرضا علیه السلام است فرصت مناسبی برای تبیین سبک زندگی رضوی و فاطمی در جامعه است تا در عمل سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام را در زندگی خود پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه دهه کرامت بهترین فرصت برای بازخوانی فرهنگ ائمه اطهار علیهم‌السلام است افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها  و امام رضا علیه السلام تجلی کرامات انسانی هستند و باید در تمام بخش‌های دینی، تربیتی، سیاسی و اعتقادی مبنای کار مردم جامعه باشند.

حجت الاسلام هاشمی منش درباره ضرورت ترویج فرهنگ کرامت و نهادینه کردن آن در جامعه اظهار کرد:دهه کرامت، زمان مناسبی جهت ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه های رضوی است. 

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه دین اسلام جایگاه خاص و ویژه برای مقام شامخ زن در نظر گرفته است ادامه داد: در سیره اهل بیت علیهم اسلام  زن جایگاه رفیع و والایی دارد، بنابراین ضروری است تا از فرصت مغتنم دهه کرامت برای معرفی مکتب اسلام و شان و منزلتی که برای زنان قایل است به نحو احسن بهره بگیریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی گچساران با بیان اینکه امروز زن و جایگاه آن در دنیای غرب گمشده است، تصریح کرد: دهه کرامت یادآور تحول نقش زنان در جامعه است و همچنین فرصتی برای یادآوری انسانیت و تبیین جایگاه ارزشمند زن در سیره اهل بیت علیهم السلام است که متاسفانه در جهان به اصطلاح توسعه یافته غرب در حد یک ابزار تنزل یافته است.

حجت الاسلام هاشمی منش در ادامه یادآور شد:حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از الگوهای مصداق یافته اندیشه اسلامی در رابطه با زنان است و بانوان ایران اسلامی با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و درس گرفتن از سیره تریتی، اخلاقی و علمی ایشان که مظهر کرامت و فضیلت است، می‌توانند توطئه های دشمنان را ناکام بگذارند.

انتهای خبر/