کدخبر: ۷۹۳۴۲
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
چاپ

مدرس حوزه و دانشگاه گفت:

آیت‌الله رئیسی شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ انقلاب بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمجید کرمی

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بایستی مشی شهید آیت‌الله رئیسی به‌خوبی در جامعه تبیین شود. دنیا ایشان را تعظیم کردند و وظیفه جامعه متدینین، نخبگانی و ... این است که ایشان را آن‌طور که بودند به جامعه معرفی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمجید کرمی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با «آفتاب گچساران» درباره ابعاد مختلف شخصیتی رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: امروز دشمن‌روی ناامیدی مردم کار می‌کند و همه ما هم باید روی بحث امیدآفرینی کارکنیم. دشمن تلاش کرده مسئولان را ناکارآمد و فاسد نشان دهد و اما این شهادت‌ها نشان می‌دهد که مسئولانی مثل آیت‌الله رئیسی که لایق شهادت باشند در کشور کم نداریم و فقط پیدا نیستند و اتفاقاً مدیران و مسئولان کشور اکثراً پاک دست و اهل تلاش هستند.

وی افزود: این بار شهدا را از صف اول چیدند و شهادت سوختن درراه خدا می‌خواهد، مجاهدت شبانه‌روزی برای مردم درراه خدا، نظام و انقلاب می‌خواهد و خستگی‌ناپذیری می‌خواهد. این تفکر انقلابی و جهادی است که گره‌ها را باز می‌کند اما در تبیین این موضوع باید مراقبت کنیم که دودستگی و دوگانگی ایجاد نکنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دلایل محبوبیت شهید آیت‌الله رئیسی باوجود برخی مشکلاتی که در کشور داریم باید به‌خوبی تبیین شود و به گوش مردم برسد. جامع‌الاطراف بودن، مردمی بودن، اقدامات جهادی، انقلابی و اخلاص، ساده زیستی، ولایتمداری و پرکاری ایشان از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به اطرافیانشان که برای سفرهای خارجی می‌رفتند بیان می‌کردند که شرط من این است که حق گرفتن مأموریت که هم رقم بالایی بود و هم جزو حقوق ایشان بود را ندارید، اگر با این شرایط موافق هستید پس با من بیایید.

وی بابیان اینکه آیت‌الله رئیسی شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ انقلاب بود افزود: بایستی مظلومیت و مشی شهید آیت‌الله رئیسی به‌خوبی در جامعه تبیین شود. ایشان کارهای بزرگی در فعال‌سازی مجدد کارخانه‌های تعطیل انجام دادند، دنیا در مقابل ایشان عزا گرفت و دنیا ایشان را تعظیم کردند. وظیفه جامعه متدینین، نخبگان و ... این است که شهید آیت رئیسی را آن‌طور که بود به جامعه معرفی کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: مردم‌سالاری دینی عمق راهبردی انقلاب اسلامی است و خدمت به مردم عین رضایت الهی است و بلکه رضایت الهی منحصر در خدمت به مردم است. اتفاقاً کسی که در مکتب امام (ره) تربیت‌شده است اولویتش می‌شود رفع مشکلات مردم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کرمی ادامه داد: ذبح عظیم همیشه فتح عظیم می‌آورد ولی باید مراقبت کنیم در این فتح عظیم از دایره اسلام ناب محمدی (ص) خارج نشویم. خون شهید منافقین را رسوا و دشمنان را مأیوس می‌کند. رهبر انقلاب فرمودند که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است. شهادت شفافیت می‌آورد منافقین و دشمنان داخلی و خارجی را رسوا می‌کند.

وی در پایان افزود: ازجمله کسانی که خوب مکتب امام (ره) را پیاده کردند حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی بودند. بعد از پنج روز عزای عمومی باید به‌شدت روی موضوع انتخابات متمرکز باشیم. البته تمرکز روی انتخابات شهادت ایشان را کم‌رنگ نکند و مردم کسی را انتخاب کنند که ادامه‌دهنده راه ایشان باشند.

انتهای خبر/