کدخبر: ۷۹۳۴۴
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۵
چاپ

ستار هدایت خواه در اجتماع مردم گچساران:

شهید رئیسی اهل نشستن روی صندلی ریاست نبود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردمی بودن خصوصیت بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود که باکمال افتخار به محرومین خدمت می‌کردند و مطیع محض ولایت بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، ستار هدایت خواه، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع بزرگ مردم گچساران که به یاد رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در خیابان شهید بلادیان برگزار شد، گفت: آیت‌الله رئیسی به‌حق سید شهیدان عرصه خدمت بودند، وی خادم الرضا بودند، آیت‌الله رئیسی هم خادم ملت، هم کشور، هم اسلام و مسلمین و هم خادم مردم و مستضعفین بودند که نوع رفتار و نگاه وی در تمام مسئولیت‌هایشان با نگاه خدمت‌گزاری به مردم بوده است.

وی افزود: برخلاف جوامع غربی که عمده فعالیت سیاسی را در کسب قدرت می‌بینند اما در نگاه دینی اسلام فعالیت سیاسی معطوف به خدمت است و شهید آیت‌الله رئیسی چنین نگاهی را داشتند. این شهید والامقام از شاگردان شهید بهشتی بودند و در مشی سیاسی خودشان شیفته خدمت به مردم را به شایستگی نشان دادند.

هدایت خواه ادامه داد: جهت‌گیری خدمت شهید رئیسی در این سه سال دوره ریاست جمهوری یک جهت‌گیری تحول‌آفرین بود درحالی‌که توجه به محرومان و مستضعفان مشی شهید رئیسی بود؛ بنابراین عرصه خدمت بی‌شمار است و هرکسی با توجه به وظیفه و مسئولیتی که دارد می‌تواند خادم باشد و در طرح خادم یاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آستان قدس رضوی خدمت می‌کنند.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه به‌طورجدی وارد عرصه مبارزه با فساد شدند و در دوران ریاست جمهوری نیز در عرصه خدمت‌رسانی به مردم سر از پا نمی‌شناختند. شهی رئیسی سفرهای استانی بسیاری داشتند و از نزدیک مشکلات کشور را موردتوجه قرار می‌دانند و کسی نبودند که روی صندلی ریاست بنشینند و دستور دهند بلکه خودشان شخصاً در میدان عمل حضور می‌یافتند و پیگیر رفع مشکلات مردم می‌شدند.

وی در ادامه افزود: بااین‌حال آیت‌الله رئیسی دنبال رضایت مردم بودند و برای رضای خداوند تلاش می‌کردند. چندین با در جلسه با آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی نیز به‌صراحت تأکید می‌کردند اگر کسی این خدمات را باانگیزه و جهت‌گیری سیاسی انجام دهد و اگر خادم یاری هم با چنین نگاهی فعالیت کند، حتماً برخورد شود.

هدایت خواه بیان کرد: آیت‌الله رئیسی از هیچ ابزاری برای رسیدن به مناسبات و اهداف سیاسی استفاده نمی‌کردند و خیلی‌ها طعنه‌ها به وی می‌زدند اما یک‌بار هم برای تخریب رقیب استفاده نکردند؛ بنابراین از دیگر ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی اخلاص بود و در قلب‌ها نفوذ داشتند. اقشار مختلف مردم از اقشار و جریانات مختلف در زمان سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور دست به دعا برداشتند و امروز هم مردم سراسر کشورمان عزادار شهدای خدمت هستند و اشک می‌ریزند.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: به تعبیری دیگر آیت‌الله رئیسی مجاهد بودند و روحیه جهادی داشتند، خستگی‌ناپذیر و تلاشگر بودند و همه هم‌وغمشان تلاش برای خدمت به مردم بود و این تلاش‌ها هم فی سبیل الله بود. آیت‌الله رئیسی مقابل دشمنان بودند و به‌نوعی تنها رئیس‌جمهوری بودند که شجاعانه از محور مقاومت و مردم فلسطین دفاع کردند. شهید رئیسی در سازمان ملل تمثال شهید سلیمانی را به روی دست گرفتند و شهید سلیمانی را قهرمان عرصه مبارزه با استکبار و ظلم معرفی کردند و اهمیت سفرهای آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور در عرصه بین‌الملل هم بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: مردمی بودن خصوصیت بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود و با مردم و بین مردم زندگی می‌کردند و از زندگی اشرافی به دور بودند و توجه ویژه‌ای به مردم داشتند. شهید آیت‌الله رئیسی ساختار مردمی بودن دولت را رقم زدند و باکمال افتخار به محرومین خدمت می‌کردند چراکه می‌دانست اگر مردم پای‌کار انقلاب باشند دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کنند. آیت‌الله رئیسی باور قلبی به جایگاه ولایت داشتند و در نگاه این انسان بزرگ ولایت جلوه توحید بود.

هدایت خواه در پایان هم گفت: آیت‌الله رئیسی مطیع محض اوامر ولایت‌فقیه بودند. امروز انقلاب اسلامی فتوحات فراوانی در عرصه بین‌الملل داشته است و این خیزشی که در همه جهان می‌بینیم خود آن‌ها نیز معترف هستند که از ملت ایران الگوبرداری کرده‌اند.

انتهای خبر/