کدخبر: ۷۹۳۴۷
۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
چاپ

دکتر شفیعی در گفتگو با آفتاب گچساران مطرح کرد:

سعه‌صدر آیت‌الله رئیسی در برخورد با مخالفان

دکترمحمدشفیعی مدرس دانشگاه

مدرس دانشگاه گفت: آیت‌الله رئیسی بااینکه در مناظرات ریاست جمهوری مورد اهانت یا تخریب قرار گرفت اما پاسخ اهانت‌ها و تخریب‌ها را نداد و طوری در عمل رفتار کرد که حتی مخالفانش هم بر دلسوزی و اخلاص ایشان اعتراف می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، محمد شفیعی، مدرس دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد گچساران در گفتگو با «آفتاب گچساران»، درباره ابعاد مختلف شخصیتی رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی یک چهره ناشناخته و مظلومی داشت که اگر به مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت قطعاً شناخته نمی‌شد. در مدت ۴۴ سال خدمت صادقانه از دادیاری کرج تا ریاست جمهوری همواره صداقت و پاک دستی و تواضع و مردم‌داری و اخلاص و تلاش شبانه‌روزی و ولایت‌پذیری به‌عنوان برخی از صفات ممتاز ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه در میان مسئولان بلندپایه کمتر کسی مانند آیت‌الله رئیسی دغدغه خدمت بی‌منت به مردم را داشت افزود: در دوران سه‌ساله ریاست جمهوری با سفر به محروم‌ترین نقاط کشور نشان داد که برای درک دردها و آلام مردم باید بین مردم رفت و صدای آن‌ها را شنید، در این خصوص شب و روز تعطیلی و غیر تعطیلی و استراحت برایش مفهومی نداشت. پرکاری ایشان و خستگی‌ناپذیری ایشان در انجام کارها موجب شده بود که گاهی اوقات همراهان ایشان در سفرها کم می‌آوردند ولی ایشان تا آخرین لحظه حیات به خدمت‌رسانی مشغول بودند و این شیفته خدمت بودن را در عمل بارها ثابت کرده بود و در حال خدمت به مردم به ملکوت اعلی پیوست.

شفیعی با اشاره به تشییع باشکوه شهدای خدمت هم تصریح کرد: تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی بعد از امام خمینی (ره) و شهید سلیمانی ازنظرت کثرت جمعیت کم‌نظیر یا بی‌نظیر بود و این بیانگر صداقت، اخلاص و معامله‌ای بود که باخدا کرده بود به‌گونه‌ای که همه گروه‌های سیاسی حتی مخالفین ایشان هم در مراسم تشییع و مراسم‌های ختم شهدای خدمت با حزن و اندوه شرکت کردند.

مدرس دانشگاه گفت: ولایت‌پذیری آیت‌الله رئیسی ازجمله خصوصیات بارز ایشان بود که در عمل ثابت کرده بود و به اطرافیان و هیأت دولت به‌کرات این ولایت‌پذیری را متذکر می‌شدند. بااینکه در این سال‌های اخیر مورد هجمه‌ها و تهمت‌های زیادی واقع شدند اما این‌ها موجبات کم‌کاری ایشان را فراهم که نکرد شوق خدمتگزاری را در ایشان هم مضاعف کرد.

وی ادامه داد: اخلاص آیت‌الله رئیسی موجب شد با مخالفینش با سعه‌صدر برخورد کند و سخنی بر زبان جاری نکند که شائبه اختلاف بین گروه‌ها را فراهم کند. در تعامل بین قوای سه‌گانه و در راستای وحدت ملی همیشه پیشگام بود. پاک دستی ایشان موجب شد که از دادیاری تا ریاست جمهوری مشی و سبک زندگی ساده ایشان تغییر نکند و این درسی برای مسئولان است که پاک دستی را پیشه خود قرار دهند.

شفیعی در ادامه ولایتمداری و مردم‌داری را ویژگی بارز شهید رئیسی برشمرد و اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی بااینکه در مناظرات ریاست جمهوری مورد اهانت یا تخریب قرار گرفت اما پاسخ اهانت‌ها و تخریب‌ها را نداد. طوری در عمل رفتار کرد که حتی مخالفانش هم بر دلسوزی و اخلاص ایشان اعتراف می‌کنند. در کنار مسئولیت‌های قضایی و اجرائی ازنظر فقهی و حقوقی نیز عالمی مجاهد بود. همچنین علی‌رغم کارهای شبانه‌روزی و تلاش‌های بی‌وقفه در سخت‌ترین شرایط تهجد و نماز اول وقت هم از ممیزات ایشان بود.

وی در پایان هم گفت: تواضع و مردمی بودن و همراه مردم بودن از او شخصیتی کم‌نظیر ساخته بود که در دل مردم آن‌چنان نفوذ کرده بود که در تشییع ایشان مردم سنگ تمام گذاشتند. به‌عنوان خادم الرضا علیه‌السلام بودنش نیز تجلی صداقت و اخلاص بود که در ایام میلاد آن حضرت به آن امام رئوف ملحق شد.

انتهای خبر/