کدخبر: ۷۹۳۵۱
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
چاپ

با حضور مردم و مسئولین برگزار شد؛

گرامیداشت سوم خرداد و شهدای خدمت درگچساران+ تصاویر

گچساران

مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر و شهدای خدمت با حضور پرشور مردم در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، مراسم گرامیداشت سوم خرداد و شهدای خدمت با حضور پرشور مردم در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسدی، امام‌جمعه دیلم در این آیین گفت: یاد و خاطره شهدای خمت و شهدای عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم چراکه عزت و افتخار امروزمان را مدیون قطره‌قطره خون شهدا هستیم.

وی افزود: این روزها عزیزترین عزیزانمان را ازدست‌داده‌ایم و همه ملت بزرگ ایران به معنای حقیقی داغدار هستند. در هفته مقاومت و ایثار قرار داریم و بسیاری از فرزندان این سرزمین جانشان را درراه دفاع از کیان این انقلاب نثار کردند و شهدا به سعادت ابدی رسیدند و مرگ تاجرانه را خریدند.

حجت‌الاسلام اسدی ادامه داد: دشمن بعثی در خرمشهر جنایت‌ها انجام داد و وقتی خرمشهر را اشغال کردند به روی دیوارنوشته بودند آمدیم که بمانیم درحالی‌که صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را پس گرفتند کلید بصره را به ایرانی‌ها می‌دهم و در چنین شرایطی رزمندگان اسلام با جان‌فشانی مقابل دنیای کفر ایستادند و حماسه‌ها خلق کردند.

امام‌جمعه دیلم اظهار کرد: بنابراین غرب و شرق از رژیم بعث عراق حمایت همه‌جانبه می‌کردند، اما رزمندگان اسلام با گفتمان مقاومت و با حداقل امکانات کمر استکبار را شکستند و وجبی از خاک کشورمان را به دشمن ندادند و آنچه امروز فتح خرمشهر را ماندگار کرده اخلاص رزمندگان بود که برای خدا پا در میدان جهاد گذاشتند.

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی گفتمان مقاومت بود خیلی‌ها با دشمنان سازش کردند درحالی‌که تنها راه مقابله با دشمن مقاومت است اگرچه گزینه جمهوری اسلامی در مقابله با ابرقدرت‌ها و جهان استکباری همین گفتمان مقاومت است.

وی افزود: سوم خردادماه ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر آزاد شد و جمهوری اسلامی ایران مفهوم مقاومت را به دنیا صادر کرد و نشان دادیم که با دست‌خالی و با سلاح ایمان می‌توان مقابل زورگویان عالم ایستاد.

امام‌جمعه دیلم اظهار کرد: امروز مردم آزاده دنیا برای شهدای خدمت اشک ریختند و آیت‌الله رئیسی نشان داد که می‌شود گفتمان فتح خرمشهر را در دنیا پیاده کرد. شهدا رفتند و ما این روزهای سخت را دیده‌ایم ما مطهری‌ها، حاج قاسم‌ها، رجایی‌ها، بهشتی‌ها و رئیسی‌ها داده‌ایم اما انقلاب اسلامی همچنان به مسیرش تا ایجاد تمدن نوین اسلامی باقدرت و عزت ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام اسدی یادآور شد: بنابراین ادامه راه شهدا به ماندگاری در میدان و گفتمان مقاومت امکان‌پذیر خواهد شد. لذا در انتخابات آینده بایستی مشارکت حداکثری داشته باشیم چراکه پرچم و علم شهدا روی زمین باقی نمی‌ماند.

مداحی توسط کربلایی علی شریفی پایان‌بخش این آیین در گچساران بود.

تصاویر را مشاهده کنید.