کدخبر: ۷۹۳۹۰
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱
چاپ

معاون‌ فرماندار گچساران در گفتگو با آفتاب‌گچساران مطرح کرد:

خنثی‌سازی توطئه دشمنان با مشارکت مردم در انتخابات

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران گفت: دشمن با تمام توان برای ضربه زدن به‌نظام و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین به میدان آمده و حضور آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند نسخه‌ای برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، جهانگیر علیزاده، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را گرامی می‌داریم. دستاورد خدمت درراه خدا را در تشییع پیکر شهدای خدمت مشاهده کردیم و بدرقه به‌یادماندنی این شهدا با حضور میلیونی مردم، دنیا را به تعجب واداشت و ملت بزرگ ایران اسلامی بازهم نشان دادند که همچنان پای آرمان‌های انقلاب، امامین انقلاب و شهدا هستند.
وی افزود: از ضروریات مهم زندگی بشر، انتخاب است و همه فرازوفرودهای زندگی ما محصول انتخاب ما خواهد بود، اما هر انتخابی یک دایره اثرگذاری دارد و اهمیت انتخاب ما هم به حوزه اثرگذاری این انتخاب بستگی دارد اگرچه مهم‌ترین انتخاب، انتخاب سرنوشت خود و به‌تبع آن سرنوشت جامعه است.
علیزاده اظهار کرد: بنابراین اگر قرار است که نسبت به مشکلات جامعه خود احساس مسئولیت کنیم، اگر می‌خواهیم نسبت به همنوعان خود احساس مسئولیت کنیم پس باید یک انتخاب درست داشته باشیم لذا عدم انتخاب ما یعنی تعین سرنوشت خود را به دست دیگران بسپاریم.
 معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: باید توجه کرد که اقتدار ما برآمده از انتخاب ما خواهد بود و ایام پیشرو همان نمایش جمهوریت نظام است. امروز با انتخاب خود باید تداوم مسیر انقلاب اسلامی را تثبیت کنیم چراکه دنیا نظاره‌گر تصمیم ملت ایران است؛ اما باید کاملاً مواظب باشیم با حضور پرشور خود در انتخابات، موجبات اقتدار ملی نظام و همچنین یأس و ناامیدی دشمنان را رقم بزنیم.
 علیزاده در ادامه با اشاره انتخابات را مظهر وحدت و انسجام ملی برشمرد و گفت: پس تلاش کنیم با حضور حداکثری این وحدت و انسجام ملی را به رخ دنیا بکشانیم. بااین‌وجود از دستاوردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی حضور همیشگی مردم درصحنه بوده چراکه مردم همیشه در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی ایفای نقش کرده‌اند و تحقق و تبلور حضور مردم در قالب برگزاری انتخابات بوده است.
وی بابیان اینکه انتخابات جایگاهی است که مردم می‌تواند رد پای خود را در تصمیمات کلان و حائز اهمیت کشور بینند، افزود: انتخابات یعنی خود ما تصمیم می‌گیریم. حضور در انتخابات یعنی مردم در آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. باید بدانیم جمهوریت نظام با حضور مردم و مشارکت آنان معنا پیدا می‌کند و رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت انتخابات فرمودند که اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته شود باید قومی باشیم و یکی از ابزارهای مهم قدرت همین انتخابات است. ایشان بازهم بیان فرمودند که مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن و پشتوانه نظام اسلامی است و علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور مردم درصحنه تعیین سرنوشت است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار گچساران در ادامه با تأکید بااینکه حضور مردم درصحنه انتخابات دشمنان را مأیوس می‌کند گفت: عینیت‌بخشی به این حضور نیز در برگزاری انتخابات است البته مشارکت مردم در انتخابات پایانی بر امید دشمن به فتنه‌گری‌های در داخل و خارج کشورمان است. به استناد آیه شریفه إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ، حق تعین سرنوشت خود و جامعه در دست ماست و به استناد آیه شریعه إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا، خداوند دستور می‌دهد امانات را به اهلش بسپارید. لذا از دو آیه فوق استنباط می‌شود که خداوند به انسان اختیار داده که آزادانه سرنوشت خویش را تعیین کند و وی را به تعیین سرنوشت خود در جامعه مکلف کرده است با این نگاه رأي ما هم حق است و هم تکلیف.
علیزاده ادامه داد: از آنجائی که ماهیت شکل‌گیری نظام بر پایه حضور مردم است و نظام جمهوری اسلامی هویتی غیر از هویت مردمی ندارد، پس مردم انتخاب می‌کنند، تصمیم می‌گیرند و سرنوشت اداره کشور را به‌وسیله منتخبان خودشان در اختیار می‌گیرند. لذا دشمن از حضور مردم می‌ترسد و به دنبال آن است که حضور حداقلی از مردم در انتخابات را به تصویر بکشاند تا از این طریق بتواند اقتدار نظام را زیر سؤال ببرد. دشمن در تلاش است انتخابات را مهندسی‌شده و کم‌رنگ جلوه دهند و به‌نوعی جمهوریت نظام تا زیر سؤال بردند و نظام اسلامی را در مجامع بین‌المللی ناکارآمد جلوه دهند.
وی در پایان هم افزود: دشمن با تمام توان و امپراتوری رسانه برای ضربه زدن به‌نظام و انقلاب و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین به میدان آمده و حضور آگاهانه در انتخابات می‌تواند نسخه‌ای برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان باشد. انشاء الله با حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه ادامه‌دهنده راه شهدا به‌ویژه رئیس‌جمهور شهید باشیم و در پایان از همه آحاد ملت بزرگ ایران می‌خواهیم همانند گذشته با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری یک‌بار دیگر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دنیا ثابت کنند.
 انتهای خبر/