کدخبر: ۷۹۳۸۷
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۳
چاپ

آفتاب گچساران گزارش می دهد؛

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

بلوار بهمن بیگی گچساران

بلوار تاریک بهمن‌بیگی شمالی (شهرک گلستان) گچساران به یک معضل بزرگ برای ساکنین این منطقه از شهر تبدیل‌شده و شهروندان خواستار برطرف نمودن مشکلات این بلوار از سوی مسئولان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، احساس ناامنی، سوت‌وکور بودن، ایجاد مأمنی امن برای بیتوته معتادان، فراهم شدن زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه به دست سارقان و دیگر موارد، همه خطراتی هستند که با فرارسیدن نخستین ساعات شب و خاموشی بسیاری از تیرهای چراغ‌برق بلوار بهمن بیگی شمال (شهرک گلستان) زندگی شبانه بسیاری از اهالی این منطقه را با ناامنی همراه می‌کند.

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

 بلوار بهمن بیگی شمالی فاقد روشنایی است و  حال این‌یک واقعیت است که به‌وضوح خودنمایی می‌کند؛ شاید شما هم درگذر از این بلوار بزرگ به این واقعیت رسیده باشید که بخش زیادی از این بلوار در تاریکی مطلق فرو می‌رود که در ادامه این معضل امنیت این نقطه از شهر  را پایین آورده است.

به اعتقاد اهالی بیشتر ناامنی‌ها و ارتکاب اعمال مجرمانه ناشی از نبود روشنایی است؛ بنابراین تاریکی بخش زیادی از بلوار، خود مشکلی است که طی ماه‌های اخیر کاملاً مشهود بوده به‌طوری‌که این موضوع موجب نگرانی بسیاری از شهروندان این منطقه از شهر شده است.

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

هرچند مسئولیت خاموش کردن تیرهای چراغ‌برق در بلوارها بر عهده شهرداری باشد یا شرکت برق، به‌هرحال این موضوع به‌تدریج می‌رود تا به معضلی دردسرساز تبدیل شود و این موضوع موجب نگرانی ساکنین بلوار بهمن بیگی شده؛ چراکه آن‌ها معتقدند خاموش بودن تیرهای چراغ‌برق یعنی به استقبال ناامنی رفتن است.

اگرچه ساکنین این بلوار بیم آن دارند که کمبود روشنایی در این نقطه از شهر، زمینه حضور بی‌دغدغه مجرمان و سارقان برای سرقت و سایر اعمال مجرمانه را فراهم می‌آورد، درحالی‌که آن‌ها می‌گویند، اگر مسئولان شهری برای صرفه‌جویی در مصرف برق چنین تصمیماتی گرفته باشند باید به عواقب خطرناک چنین اقداماتی نیز بی‌توجه نباشند.

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

یکی از اهالی در این خصوص گفت: متأسفانه مدتی است که از غروب به بعد تنها چیزی که مشاهده می‌کنم تاریکی مطلق در این بلوار است درحالی‌که نمی‌دانم دلیل خاموشی تیرهای چراغ‌برق این بلوار چیست؟

 یکی از اهالی این منطقه نیز افزود: درحالی‌که این بلوار یکی از جدیدترین بلوارهای گچساران بوده ولی فاقد روشنایی مناسب در این مسیر است. این بلوار خط عبور وسایط نقلیه بسیاری است که در حال تردد در این بلوار هستند که با این وضعیت روشنایی شرایط نه‌چندان مطلوبی را برای شهروندان رقم‌زده است.

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

بانویی با گلایه از این مشکل ادامه می‌دهد: تأمین امنیت، روشنایی و رفع نقص از بلوار بزرگ شهرک گلستان یک ضرورت است و برای انجام آن باید همه دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند.

بر این اساس، شاید در میان ده‌ها و بلکه صدها مشکل ریزودرشت زندگی شهری، کمبود روشنایی در برخی مناطق شهری آن‌قدرها هم بااهمیت به نظر نرسد، اما واقعیت این است که مسئولان شهری نباید و نمی‌توانند نسبت به جزئی‌ترین مسائل مناطق شهری نیز بی‌تفاوت باشند؛ چراکه همین کمبودها و نواقص کوچک و به‌ظاهر کم‌اهمیت نیز می‌توانند به‌نوعی زندگی شهروندان را به‌تدریج مختل کرده و درروند مطلوب زندگی شهری تأثیرگذار باشند.

موج تاریکی در بلوار «بهمن‌بیگی» گچساران+ تصاویر

بنابراین ضروری است مسئولان شهری از شهرداری‌ها گرفته تا شرکت برق نسبت به تأمین روشنایی مطلوب خیابان‌ها، بلوارها، کوچه‌ها، بوستان‌ها و ... به‌خصوص در هنگام شب که ارتباط تنگاتنگی بااحساس امنیت در زندگی شهری است، بی‌تفاوت نباشند.

انتهای خبر/